A sportolás lelke

A testmozgás kapcsán általában az elégő zsírpárnákról, az izmos, tónusos és egészséges testről beszélünk. A mentális egészség, a lelki oldal ritkábban kerül előtérbe, pedig elválaszthatatlan a sporttól és ugyanolyan fontos. Nézzük csak, mit is köszönhetünk neki!

bigstock--156077429.jpg

Viszlát stressz

A rendszeresen sportolók tapasztalják, hogy a testmozgás kiválóan levezeti a nap közben felgyűlt stresszt. Nem csoda, ha a város jógastúdiói, fitnesz- és konditermei estére dugig megtelnek leterhelt menedzserekkel, akiknek nagy szüksége van arra, hogy letegyenek egy keveset a nappal őket ért impulzusokból. Aki sportol, már nap közben gondolhat arra, hogy este lehetősége lesz megkönnyebbülni, felfrissülni. Óriási előny, hogy egy sportoló, fitt életmódot élő embernek már megvan, kéznél van az „eszköze”, s ez egy nehéz helyzet megélését ez azonnal könnyebbé teszi. A nap végén pedig jön az igazi jutalom, és a kötekedő ügyfél, a bosszantó főnök, a hisztis gyerek emléke elhalványodik.

Hello önbizalom

Az első méterek a futópályán, az első félresikerült lépések Zumbán még valóban nehezek. A gyakorlat és kitartás azonban meghozza az eredményét, és ahogy szokásunkká válik egy sport űzése, egyre magabiztosabban mozgunk benne, az önbizalmunk is virágzásnak indul. Jó érzés, ha a komfortzónánkból kimozdulva megtanulunk valami újat, komoly teljesítménynek érezzük az edzés elvégzését, megtapasztaljuk az eredményeink folyamatos javulását. A nap végén joggal veregethetjük magunkat vállon. Ne feledkezzünk meg arról, hogy „megálljunk” az életnek ezekben a fontos pillanataiban, és tudatosítsuk magunkban, hogy nagy tettet vittünk véghez; és elégedetten, kedvesen, szeretettel gondoljunk magunkra. Nemcsak az egyéni tapasztalat mondatja mindezt, hanem kutatások is igazolták, hogy akik rendszeresen sportolnak az élet minden területén magabiztosabbak, sikeresebbek, és sokkal kevésbé küzdenek önértékelési problémákkal. 

Táplálék a szellemnek

Szintén tanulmányok igazolják, hogy nemcsak a fizikai, hanem a szellemi teljesítmény is határozottan javul testmozgás hatására. Ez ma már olyannyira köztudott, hogy egyetemisták gyakran járnak vizsgaidőszak előtt és alatt tréningekre, edzésekre, hogy hatékonyabban tudjanak tanulni és vizsgázni. Léteznek olyan speciális mozgásformák is, amelyek kifejezetten és célirányosan az idegrendszerre hatnak, annak a frissességét és fejlődését szolgálják. Ilyen például a Delecato mozgásterápia, amellyel a tanulási időt sokan képesek elfelezni. Nem szükséges ilyen céltudatosan választani, sem a sportot alárendelni a szellemi teljesítmény szolgálatának. Válasszunk bármely mozgásformát és biztosan megtapasztaljuk ezt a jótékony „mellékhatást”.

Be happy!

Az endorfinról már biztosan hallottál, boldogsághormonnak is szokás becézni. Nos, ez a hormon szabadul fel mozgás közben, bombázza a szervezetet kedves kis boldogságcsomagokkal. A biológiai hatás mellett sok egyéb is boldoggá tesz sport közben. Például gyakrabban megyünk a szabadba, eközben napfény és friss levegő ér; ha pedig edzőteremben mozgunk, akkor élvezhetjük a társaságot, új kapcsolatokat, barátságokat köthetünk, szemben az egyedül otthon kuksolással. Mindez aranyat ér egy nehéz, akár depressziós időszakban, rengeteget segíthet átlendülni a nehézségeken.

Összegezve a fentieket kiegyensúlyozottságot, önbizalmat, sok-sok boldog órát jelent a sporttal eltöltött idő, s a testünk egészsége és szépülése mellett mindezt ajándékba kapjuk.  

Tipp:

A sportos életmód gondosan megtervezett étrendet is kíván. A proteinben, azaz fehérjében gazdag étrend erősíti az immunrendszert, építi az izmokat, segít a zsírégetésben, és hosszabb ideig biztosít jóllakottság érzést, mint a szénhidrátok. Ezért is épül sok diétás étrend a fehérjére. Nemcsak az élsportolóknak, hanem a heti 1-2 alkalommal mozgó, hobbi sportolóknak is szükségük van a megfelelő proteinbevitelre.

Próbáld ki az alábbi proteines zöldturmixot, ami tökéletes választás a testi és lelki egészséged megőrzéséhez!

Hozzávalók:

2 dl Parmalat Fit proteinital tejjel, vanília ízű
2-3 marék zöld levél (pl. spenót, sóska, petrezselyem vagy egyéb, enyhébb ízű zöld levél)
1 banán

Elkészítés:

A hozzávalókat turmixold össze, töltsd pohárba és vastag szívószállal fogyaszd el. Gyönyör a szemnek és az ízlelőbimbóknak is. Ha nincs időd a turmix elkészítésére, a Parmalat Fit proteinital tejjel önmagában is elegendő fehérjebevitelt jelent kiegyensúlyozott táplálkozás mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://fitprotein.blog.hu/api/trackback/id/tr7614043084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A FitProtein blogról

Rendszeresen sportolsz, tudatosan táplálkozol, esetleg odafigyelsz a súlyodra? Ha igen, akkor itt a helyed! Tudj meg mindent a proteinről, a kiegyensúlyozott diétákról, és az aktív életről!

Facebook oldaldoboz