Tuti tippek a sikeres életmódváltáshoz!

Néhány tuti tipp, amivel sikerre viheted az életmódváltást: türelem, célok, pihenőnap és közösség. Mindez segít, hogy túljuss a kezdeti nehézségeken.

bigstock--217034584.jpg

 Csak türelmesen

A legelső dolog, amit tarts szem előtt, hogy türelem kell a nagy változáshoz. Ha sportolni kezdesz, az első napok, hetek pokolian nehezek lehetnek. Akár sutának, gyakorlatlannak is érezheted magad, mint akin kilométerekről látszik, hogy most kezdi, mert liheg, mert még ügyetlenebbül használ egy sporteszközt vagy épp patakokban folyik róla a víz. Mindezzel ne foglalkozz, és gondolj arra, hogy azokra kell a legnagyobb tisztelettel nézni, akik ezt az első lépcsőfokot épp most másszák meg, mert nekik a legnehezebb, a legküzdelmesebb. Magadról is gondold azt, hogy mindezt az elismerést és bátorítást megérdemled, és ez maximálisan így is van. S ahogy telnek a hetek, egyre magabiztosabban fogsz mozogni a magad sportágában, mozgásformájában. Természetesen a kívánt eredmények: a jó erőnlét, a lecsúszó kilók, a formásodó alakod, mind-mind ezt fogják visszaigazolni.

Célkitűzés

A türelem nem jelenti azt, hogy bedobjuk a gyeplőt. Igenis jó tartani egy ütemtervet, a realitás keretei között. Sok sportág szakértői összeállítanak kezdőknek szóló edzésterveket, ezek közül rengeteg megtalálható a neten, csak a szakértő hitelességét tartsd szem előtt. Ezeknek a használata nagyon sokat segíthet abban, hogy ne legyenek irreális elvárásaid magaddal szemben, s mégis hozzásegítsenek a folyamatos fejlődéshez. Legtöbbünknek kell egy „szempár”, ami hátulról szúrósan néz, és motivál, hogy holnap már egy kicsit többet, erősebben és gyorsabban csináljunk! Használd tehát a profik által összeállított edzésterveket és haladj a célod felé. Ne feledd, céltalan hajósnak nem kedvez a szél.

Pihenőnap és alvás

Ha megfogadod a fenti tanácsot, találkozni fogsz az edzéstervekben a pihenőnappal. Főleg az elején mindenképp tartsd be, hogy ne terheld magad túl, nehogy elveszítsd a kedved vagy lesérülj. Egy kezdő futó edzéstervnél például a futás után mindig következik egy sétálós, pihenős nap. Mozogni tehát akkor is lehet, sőt kell, de nagyon mértékkel, hogy az izmaid pihenhessenek, és fokozatosan szokjanak hozzá a terheléshez. A pihenés témájához hozzátartozik az alvás is. Ha reggel, munka előtt tudsz sportolni, észre fogod venni, hogy ez csak akkor megy tartósan, ha előtte időben lefekszel. Ha emiatt egy esti bulit vagy filmet fel kell adj, amiatt ne kérj elnézést senkitől; inkább sugalld a környezetednek, hogy lássák meg benned az elhivatottságot, a vérbeli sportolót; és szokjanak ők hozzá ehhez az új felálláshoz.

Közösség

Egy kedves társaság, egy sportoló közösség szintén nagyon tud motiválni, és átsegíteni a holtpontokon. Az azonos sportágban edzők meg tudják egymással osztani a tapasztalataikat, többek között észre fogod venni, hogy másnak is nehéz futnia, úsznia, egy teljes óráig aerobikon ugrálnia, elvégezni az ötödik napüdvözletet, spiccelni stb., és nem Te vagy az egyetlen világ szerencsétlenje, akiről a harmadik hónap után is dől a veríték. Ha nincs lehetőséged szervezett órára járni és egyedül sportolsz, akkor is tudsz csatlakozni a social médiában megtalálható közösségekhez. A tapasztalatok megosztását, bátorítást, sporteszközökkel kapcsolatos tanácsadást, versenyfelhívásokat, rendezvényekről szóló értesítést – ezt mind-mind várhatod egy ilyen virtuális közösségtől is, és többé nem fogod magad magányos farkasnak érezni, lesz támogatásod mind szakmailag, mind érzelmileg.

Étkezés

Az étkezésről se feledkezz meg, ha elszántad magad az életmódváltásra. Amikor már heti egy vagy több alkalommal rendszeresen mozogsz, tartsd szem előtt, hogy a megnövekedett aktivitáshoz más étrendre, egy fehérjében dúsabb táplálkozásra van szükséged. A kiegyensúlyozott táplálkozás alapelveit továbbra is kövesd, és helyezz nagyobb hangsúlyt a proteinre. Hogy miért? A fehérje először is laktat, így egy diétás, fogyókúrás étrendbe is tökéletesen illik. Emellett segít a zsírégetésben, építi az izmokat, energiával tölt fel, erősíti az immunrendszert. Minden szempontból ajánlott egy új, sportos életmódhoz. Azért ne ess kétségbe, a finomságokról nem kell lemondanod ekkor sem. Alább kedveskedünk egy könnyen elkészíthető és nagyon finom smoothie receptjével, amely minden egyes napszakban elővehető, és természetesen egy kiadós edzés után is jogosan megérdemled.

Feketeáfonyás protein smoothie:

2 dl Parmalat Fit proteinital tejjel (vanília)

1 tk méz

0,5-1 bögre feketeáfonya

1 banán

néhány csepp citrom vagy lime

A hozzávalókat turmixold össze (ízlés szerint hígíthatod Parmalat Fittel, ha az alapreceptet sűrűnek találod), és lehűtve fogyaszd el. A fenti adag akár két főnek is elég, kínáld meg a párod, a kolléganőd, a barátnőd, hátha ők is kedvet kapnak a fitt étrendhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitprotein.blog.hu/api/trackback/id/tr1614043068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A FitProtein blogról

Rendszeresen sportolsz, tudatosan táplálkozol, esetleg odafigyelsz a súlyodra? Ha igen, akkor itt a helyed! Tudj meg mindent a proteinről, a kiegyensúlyozott diétákról, és az aktív életről!

Facebook oldaldoboz