Férfias játékok a férfierőért

Egyes sportágak nem csak kinézetre férfiasak, de pozitívan hatnak a férfi szervezet általános működésére, beleértve a nemi folyamatokat is. Vajon melyek ezek a „férfias” sportok?

bigstock-love-and-romance-couple-in-lo-230923543.jpg 

Bár a vágy csökkenése mindkét nem számára kellemetlen, talán mégis a férfiak azok, akik ezt a folyamatot nehezebben élik meg. Az erősebbik nem számára a férfierő mindig is egyfajta belső mérce volt és éppen ezért kiemelt fontossággal bírt számukra. A közhiedelemben ma is úgy él, hogy az életkor előrehaladtával természetes folyamat a libidó csökkenése, ám ezt egy Ausztráliában készült vizsgálat[1]megkérdőjelezte. Ez a kutatás arra enged következtetni, hogy a tesztoszteronszint- és ezzel párhuzamosan a vágy csökkenése inkább az öregedéssel változó egészségi állapot hozománya, semmint a korral összefüggő folyamat. Az elhízás és a keringési rendszer gyengülése hozza magával a férfierő gyengülését, hiszen a kutatásban részt vett idős, de jó egészségi állapotban lévő férfiak megfelelő tesztoszteron szinttel rendelkeztek. Márpedig a férfihormon szintjét nem nehéz helyreállítani, csupán megfelelő sportágat kell választani hozzá!

            Nem meglepő módon a libidó helyreállításához legmegfelelőbb sportágak éppen azok, melyeket egyébként is férfiasnak szokásos titulálni. Ezek közül is az első helyen a súlyzós edzésszerepel. A szervezet a nagy erőkifejtést igénylő gyakorlatok végzéséhez megnöveli a tesztoszteron termelését, ami bizony jótékony hatást gyakorol a szexuális teljesítményre is.

            Szinte azonos hatást lehet elérni a hazánkban is egyre népszerűbb sajáttestsúlyos vagy angol nevén Street Workout edzésekkel, ráadásul hatalmas előnyük, hogy a testünk mindig kéznél van...

            Talán nem ennyire egyértelmű, de jót tesznek a férfihormon-termelésnek az ellenfelekkel vívott labdajátékok is, mint a tollas vagy a squash. A magyarázat itt a közvetlen versenyhelyzetben keresendő, ami felébreszti a győzni akarás érzetét és újra csak hormon termelésre sarkalja a szervezetet.

            Ha végig vezetjük ezt a gondolatmenetet, akkor könnyen rájöhetünk, hogy a hatás a küzdősportokesetében is hasonló lesz. A küzdelem, az erőkifejtés és győzni akarás mind-mind tesztoszteron és bizony libidó szint emelő tevékenységek. Minden ilyen edzés vagy éppen mérkőzés után úgy érzi az ember, hogy szétveti az erő valamint a szexuális vágy és ez bizony nem is véletlen. Ugyanez bizonyos szintig igaz az extrémsportok esetében is. Az ilyen tevékenységekkel járó stresszhelyzet növeli az adrenalin termelést is, ám mivel a férfihormon szintjét csak minimálisan emeli meg, így ezek a sportok nem minősülnek fokozottan libidóbarátnak.

            Más módon hatékony a kocogás és a kardió edzés.  Ezek a mozgásformák a keringési rendszer és az állóképesség növelésével, valamint a túlsúly eltüntetésével segítenek az egészségi állapot feljavításában, ami a férfihormon szintjének optimalizálásához is elengedhetetlen. Ráadásul a sportokhoz kapcsolódó fokozott fehérjefogyasztás is elengedhetetlen a megfelelő szexuális teljesítményhez.

            Az ma már nem újdonság, hogy a megfelelő sportteljesítmény eléréséhez fokozottabban kell ügyelni a fehérjebevitelre is. Azt azonban csak nemrég sikerült megállapítani, hogy a fehérjehiányos állapotcsökkentia tesztoszteron szintet is. Dr. Malcolm Carruthers A Londoni Center for Men’s Health vezetője kutatási[2]eredményeit elemezve arra a következtetésre jutott, hogy a vegetáriánus étrend átlagosan 14 százalékkal csökkenti a férfiak tesztoszteron szintjét. Ráadásul a magas zsírtartalmú húsokból sem érdemes a proteint pótolni, mivel az hasonló hatást vált ki. Szerencsére ma már nem okozhat gondot a megfelelő fehérje források beszerzése legyen szó fehérjeporokról vagy éppen proteines tejitalokról.  

[1]https://www.medicaldaily.com/older-age-does-not-cause-testosterone-levels-decline-healthy-men-237485

[2]https://www.thealternativedaily.com/build-testosterone-eating-these-foods/

A bejegyzés trackback címe:

https://fitprotein.blog.hu/api/trackback/id/tr9414040516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neratyiskoggy 2018.06.13. 14:27:28

>Minden ilyen edzés vagy éppen mérkőzés után úgy érzi az ember, hogy szétveti az erő valamint a szexuális vágy és ez bizony nem is véletlen.

Nem ez a tapasztalatom. Ha az ember úgy megy el kickboxolni, hogy negyven éves és dagadt, akkor leginkább azzal lesz elfoglalva, hogy levegő után kapkodjon. Három perc egy homokzsákkal százszor durvább kardióilag, mint kocogni. Utána meg úgy érzi magát, mint amikor a duracellnyusziban lemerült az elem. Fél évig csináltam, de nem javult annyira a kardióm, hogy érdemben is tudjak valamit kezdeni vele a szédülés, levegő után kapkodás helyett. Inkább visszamentem konditerembe. Szép lassan nyugisan gyúrni. öregesen.

s 2018.06.13. 14:27:52

"és újra csak hormon termelésre sarkalja a szervezetet"
Az ellenfél szokott minket sarkalni, de akkor a tesztoszteron miatt úgy b@sszuk fejbe, hogy besz@rik. A mondat helyesen:
"és újra csak hormon termelésre sarkallja a szervezetet"

"a vegetáriánus étrend átlagosan 14 százalékkal csökkenti a férfiak tesztoszteron szintjét"
Ezt magyarázd el a vén kecskének, aki a népi bölcsesség szerint szintén megnyalja a sót. :-D

Egyébként a tesztoszteron csökkenésének élettani oka van. Az egy veszélyes anyag. Amennyire hasznos a fiatal férfi számára, annyira árt minden más korosztálynak. Amerikában zabálnak belőle, mert ott lehet és betegek is lesznek tőle, mert azt is lehet. Amerika a lehetőségek hazája, mint az ismeretes mindannyiunk számára.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.06.16. 06:33:48

@neratyiskoggy: A küzdősport nem megy kondi nélkül, azt pedig 40 felett ha fiatalon nem űzted, már nem szerzed meg. Sőt még az sem mindegy melyik sportágban szerezted meg, mert más légzés és izom arány kell. Egy boxoló meg fog halni egy 4 perces judo küzdelemben, egy judós meg egy 3 menetes box meccsben, ha nincs felkészülve a megfelelő légzésre. Mert teljesen más légzés kell a kettőhöz. Arról nem is szólva, azt a fizikumot judóhoz, amit kb 6-16 éves korig fel kell építeni, ha az nem volt meg, a büdös életben nem tudod pótolni. Ez az ütő-rúgó sportokra kevésbé igaz, de ott meg a fiatalkori beidegződések a fontosak, hogy két ütés vagy rúgás között ellazulj, különben megdöglesz.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2018.06.16. 06:34:02

Érdekes az én libidómra pont a nőies sportok hatnak a legjobban, mint pl. a strand/röplabda, iszapbírkózás, női torna és hasonlók. És a legjobb, hogy csak néznem kell a hatás eléréséhez! :)
Ettől függetlenül azért súlyzózom/sajáttestsúlyozom/CF-ezem is, hisz a tesztoszterontermelésemre ráfér minden segítség (nomen est omen).

spinat 2018.06.16. 06:34:04

vagyis minden versengés és erökifejtés?

A FitProtein blogról

Rendszeresen sportolsz, tudatosan táplálkozol, esetleg odafigyelsz a súlyodra? Ha igen, akkor itt a helyed! Tudj meg mindent a proteinről, a kiegyensúlyozott diétákról, és az aktív életről!

Facebook oldaldoboz