Ismerd meg a bűvös 21 napot!

A fittség jó erőnlétet, életkedvet, energikusságot jelent, és persze azt, hogy bátran a mérlegre állhatsz bármikor.

photo-1470919543690-22e21c13163d.jpeg

A fittség a fizikai jóllét állapota az egészségügyi szakemberek szerint. De általában véve jóval több ennél: egészség, vitalitás, mozgékonyság, kiegyensúlyozott táplálkozás, kicsattanó jó kedv, szépség, mert szerintünk mindez hozzátartozik a fitt élethez.

Ismerd meg a bűvös 21 nap gondolatát!

Sokan a huszon- és harmincas éveikben kezdenek el rendszeresen mozogni, sportolni. Ha a kötelező iskolai tornaórák óta fekete lyukként tátonganak az azóta eltelt évek, nyílt titok, hogy eleinte nehéz az aktív életmódot elkezdeni, s még nehezebb rendszeressé tenni, hosszú távon megtartani. S hogy mi is az a rejtelmes 21 nap? Kutatók szerint ennyi idő kell ahhoz, hogy valami viselkedés szokássá váljon. Ha elkezdesz edzeni, legyen az futás, fitnesz, jóga vagy bármi más, 21 nap után az életed részévé válik, és a szervezeted igényelni, sőt hiányolni fogja, ha elmarad. A legfontosabb, amit megtehetsz a fittségedért, hogy a rendszeres fizikai aktivitást, sportot az életed részévé teszed. A heti legalább 3-szori, minimum 40-50 perces megfelelő intenzitású mozgás, mondhatni belépőkártya a fittséghez. Végre itt a tavasz, a lehető legideálisabb időszak az új kezdethez, öröm a szabadban lenni, mozogni. Válassz magadnak sportágat, keress inspirációt, ha kell társaságot, és vágj bele! Gondolj csak bele, három hét kitartás is elég hozzá, hogy új életet kezdj!

Edd magad egészségesre!

A kiegyensúlyozott táplálkozást, a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék és az ebből változatosan összeállított étrendet jelenti. Alapkövei, hogy betartsd a következő szabályt: a tápanyagok aránya a következőképpen alakuljon az életmódnak megfelelően:15-20% fehérje, 25-30% zsír, 50-60% szénhidrát. S hogy konkrétan mi kerüljön az asztalra? A húsok közül válaszd az alacsonyabb zsírtartalmúakat, pl. a szárnyasokat és a vadhúsokat. Hetente legalább egyszer egyél halat (s ha a legutolsó halas emléked a karácsonyi halászlé, akkor pláne). Naponta többször nyers zöldségeket és gyümölcsöket. Napi fél liter tejet vagy annak megfelelő tejterméket (pl. tejital, joghurt, kefír, sajt). A gabonafélék közül a teljes kiőrlésűt, ami élelmi rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagabb (pl. barna, korpás és magvas pékáru). S ami még fontos, kevesebbet sózz, és minimalizáld a hozzáadott cukrot tartalmazó édességeket. A napi folyadékigényt sok minden befolyásolja, a kevésbé aktívak napi szükséglete kb. 2 liter, amit lehetőleg tiszta víz legyen.

A fehérjével izmosodj és fogyj

A fitt étrendből érdemes kiemelni a fehérjéket, amelyekről egyre többet lehet hallani. Sok energiaszegény étrend épül a proteinre, nem beszélve a sportolók táplálkozásáról, ami természetesen nem véletlen. S hogy mit tudnak a fehérjék? Ők építik fel az izmokat, a kötőszöveteket, az inakat, a csontokat, a hajat, nélkülözhetetlenek az életfolyamatok fenntartásában, és szabályozzák a szervezet működését. Ha a fittség oldaláról közelítjük meg, hogy miért is kell nekünk a fehérje, akkor a válasz az, hogy segíti az izommunkát, részt vesz az izmok regenerációjában és építésében, növeli az erőt és állóképességet, sőt még az immunrendszert is erősíti. Ez mellett a fehérje laktat, fele annyi kalóriát tartalmaz, mint a zsír, sőt segít a zsírégetésben, egyszóval a fitt étrend alapköve. A fehérjék legjobb állati eredetű forrásai a tojás, a tejtermékek, a húsok és a hal. Ha aktívan élsz, hetente egy vagy több alkalommal sportolsz, akkor a fehérjében gazdag és fehérjével dúsított ételek, italok különösen hasznosak a számodra. Ilyen proteinnel dúsított termék például a Parmalat Fit tejital.

Kivirágzó önbizalom, elismerő pillantások

Ha a fenti tanácsokat megfogadod, egyenes út vezet ahhoz, hogy jól érezd magad a bőrödben, nemcsak fizikailag, hanem lelkileg is. A rengeteg kedvező élettani hatás mellett biológiailag leírható folyamatok, mentális és pszichés változások is elindulnak a szervezetben. Javul a memória, a koncentrációképesség, a stressztűrő-képesség, nem is beszélve az önbizalomról és önértékelés kivirágzásáról. Igenis nagy büszkeség, ha azt mondhatod, hogy Te rendszeresen sportolsz, ráadásul érezni fogod az elismerő pillantásokat, és ahogy az önbecsülésed a fizikai fittségeddel párhuzamosan gyarapszik, erősödik. A szépség és vonzerő belülről fakad, ez örök igazság. A külcsínről könnyebb gondoskodni, a Te belbecsed legyen a fittséged, egészséged, kitartásod, amitől sugárzóvá válsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://fitprotein.blog.hu/api/trackback/id/tr413929980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A FitProtein blogról

Rendszeresen sportolsz, tudatosan táplálkozol, esetleg odafigyelsz a súlyodra? Ha igen, akkor itt a helyed! Tudj meg mindent a proteinről, a kiegyensúlyozott diétákról, és az aktív életről!

Facebook oldaldoboz