Étvágycsökkentő praktikák

Laktató, kalóriaszegény, étvágygerjesztő és egészséges – csupán ezt várjuk az ételeinktől. Főleg most, nyár elején.

bigstock-calcium-nutrition-and-healthy--205221982.jpg

A tavasz a fogyókúrák ideje: akár néhány kiló feleslegről, akár jelentős túlsúlyról van szó, a táplálkozásban máris megteheted az első lépéseket a karcsúsodás felé. Első hallásra nem is tűnik könnyűnek a választás, hogy mi is kerüljön az asztalra. De mi most összegyűjtöttük Neked a legszuperebb étvágycsökkentő praktikákat és néhány igazán laktató és egészséges ételt. Ne éhezz! Egyél inkább okosan!

A kicsire is adj!

Az alapszabály, hogy a napi 3 főétkezés mellé iktass be napi 2 kisétkezést, vagyis 2-4 óránként egyél. Ez az étkezési ritmus a vércukrod egész nap állandó, stabil szinten tartja, így elkerülheted a farkasétvágyat és a hűtőszekrény ajtajának feltépését.

Titkos fegyver a fehérje

A fehérjeazaz protein– egy "szupertápanyag", mivel értékes energiaforrás és hosszú ideig laktató hatású. Imádjuk, mert kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a zsír, sőt segít a zsírégetésben. Hab a tortán, hogy erősíti az immunrendszert, növeli az erőt, az állóképességet és energikussá tesz. Ez kell most Neked! A protein legjobb állati eredetű forrásai a tojás, a tejtermékek, a húsok, és a halak. A növények közül pedig a hüvelyesek, a gombák, a magvak és a gabonafélék. A dietetikusok által ajánlott kiegyensúlyozott étrendmintákban a tápanyagarányok a következők: 15-20% fehérje, 25-30% zsír, 50-60% szénhidrát. Ha figyeled az étrend trendeket, biztosan észrevetted már, hogy kifejezett divatja van a fehérjére épülő diétáknak, hollywoodi sztároktól is olvasható sok pozitív példa arról, hogy a fehérjediéta valóban működik. Arra azonban figyelj oda, hogy a kiválasztott fehérjedús élelmiszer legyen egyben kalória- és zsírszegény és a hozzáadott cukorral édesített termékek helyett válaszd az édesítőszerrel készült termékeket.

Víz, citrommal vagy ecettel

Annyira kézenfekvő, és mégis keveseknek jut eszébe a víz! Az étkezések előtt igyál meg egy nagy pohár vizet, ami máris kitölti a gyomrod, egyszóval gyorsabban eléred a telítettség, jóllakottság érzést. A fogyókúrázók szerint a vízbe tett citromlé is segíthet kordában tartani az étvágyat, ugyanúgy, ahogyan az almaecet is. A citromot és almaecetet nemcsak vízben fogyaszthatod, hanem salátára is teheted, ha így jobban esik.

Zsírégető fűszerek

Léteznek olyan fűszerek, amelyek nemcsak finomabbá teszik az ételt, de egyben zsírégető hatásúak is. Ilyenek a fahéj, a gyömbér, az ánizs, a kömény és a Cayenne-bors. Ezek mind kifejezetten divatosnak számító fűszerféleségek, valószínűleg bármely bolt polcain megtalálod őket. Gyömbérből a vállalkozóbb kedvűek választhatják a friss, nyers verziót; a csípősségét és erős aromáját sokan szeretik, gyógyhatásai pedig így érvényesülnek a legerőteljesebben.

Olajos magvak

Nassolj olajos magvakat főétkezések között, ezek is kiválóan csillapítják az éhséget mert az emésztésük lassú a magas olajtartalmuk miatt. További jó tulajdonságuk, hogy omega-3 zsírsavakat tartalmaznak, amelyek szív- és érrendszert védő hatásúak. A napi adagod ne legyen több 1-1,5 dkg-nál, mert a kalóriatartalmuk igen magas, kivéve a gesztenyét, ami energiaszegény étrendbe is remekül beilleszthető.  A mandula, a tökmag, a napraforgómag, a szezámmag és a lenmag mind jó választás, hogy egy kicsit elüsd vele az étvágyad és értékes tápanyagokhoz juss.

Édesítőszerek

A bevitt kalóriacsökkentés egyik leghatékonyabb módja a finomított cukor helyettesítése kalóriaszegény ill. kalóriamentes édesítőszerekkel. Manapság a legnépszerűbbnek tartott természetes édesítők a Xilit, azaz nyírfacukor (vigyázat, nagy mennyiségben hasmenést okoz!), a Stevia és az Eritrit. A mesterséges édesítőszerek közül pedig a szukralózt használják a leggyakrabban a kalóriaszegény ételek megédesítésére. S persze próbáld meg az ízlésed egy kicsit átformálni, és az ízeket kevésbé édesen elfogadni, megszeretni.

Tipp:

Ha komoly elhatározás született meg benned, hogy formába hozd magad, heti egy vagy több alkalommal sportolsz és netán még fogyni is szeretnél, akkor számodra kifejezetten ajánlott a fehérjében gazdag étrend!
Kóstold meg a Parmalat Fit protein italokat tejjel!

Vaníliás, csokoládés és banános ízekben megtalálod a boltok polcain.

Ezek a finom tejitalok megemelt proteintartalommal készülnek, így remekül beilleszthetők egy fehérjében gazdag diétába.

A kiegyensúlyozott étrendnek megfelelően alacsony zsír-, energia- és cukortartalommal rendelkeznek, és édesítőszert tartalmaznak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fitprotein.blog.hu/api/trackback/id/tr8413930450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A FitProtein blogról

Rendszeresen sportolsz, tudatosan táplálkozol, esetleg odafigyelsz a súlyodra? Ha igen, akkor itt a helyed! Tudj meg mindent a proteinről, a kiegyensúlyozott diétákról, és az aktív életről!

Facebook oldaldoboz