Sportok, amitől kivirul a nőiességed!

Vajon melyek a legtrendibb mozgásformák hölgyeknek? Röpke kóstoló a legnépszerűbb és legújabb sportágakból.

64160419_l.jpg

Jóga

A koronát még mindig a jóga viseli, ami a legkevésbé sem friss trend – hiszen évezredes indiai hagyományai vannak – inkább fogalmazzunk úgy, hogy megdönthetetlenül az élvonalban tartja magát. S ha igazán akkurátusak akarunk lenni, nem kifejezetten sport, hanem egy komplex bölcseleti rendszer, amelyben nagy szerepe van az ászanák gyakorlásának. Az európai stúdiókban tartott órákon a Hatha- az Iyengar-, és az Astanga jóga a legnépszerűbb, és főként a testgyakorlásra helyeződik a hangsúly. De mivel a friss trendek oldaláról közelítjük meg a témát, beszéljünk mostegy különleges ágáról, aBikram jógáról, ami egy újdonságnakszámító, valóban trendi választás, ha jógázni készülsz.  A gyakorlás egy 38-40 oC-ra felfűtött teremben történik. A magas hőmérsékletnél az izmok, szalagok rugalmasabbak, könnyebben nyújthatók, és lecsökken a sérülésveszély kockázata. A meleg hatására az izzadás fokozottabb, így a méreganyagok kiválasztása is szuperhatékonyan működik. A gyakorlatok átmozgatják a teljes testet, fejlesztik az izomzatot és az összes belső szerv friss, oxigéndús vérhez jut. A jóga kapcsán a legnagyobb érték, hogy nemcsak testi, hanem szellemi és lelki feltöltődést is nyújt, mindenkinek ki kellene próbálnia, legalább egyszer az életben! Az már csak hab a tortán, hogy a jógával nemcsak rugalmas testre, hanem megfelelő hajlékonyságra is szert tehetsz.

Poledance

Jöjjön most valami igazán csajos, a poledance, azaz rúdtánc. S most nem a night clubokban látható előadásra gondolunk. Világszerte hódít ez az igazán dögös műfaj. Valóban fémrúdon történik a gyakorlás, kecses, nőies és komoly erőnlétet megkívánó gyakorlatokat tartalmaz. Saját testsúlyos edzésforma, sok nyújtással, táncelemekkel és akrobatikával ötvözve. Javítja az általános erőlétet, az izmokat szálkásítja. Fizikai erő, rugalmasság és állóképesség szükséges hozzá, illetve ezeket fejleszti. Két irányzata különült el, a poledance, amely akrobatikus elemeket és érzéki táncmozdulatokat tartalmaz, a polefitness sokkal inkább az akrobatikára és az erőelemekre fekteti a hangsúlyt. Jó kis önbizalom növelő és a nőiességet „kimaxoló” mozgásforma ez, amiért a férfiak is rajonganak, persze inkább a látványáért. 

Légtorna

Maradjunk még egy kicsit a levegőben. Hasonlóan különleges és nőies műfaj a légtorna, amely a cirkuszi akrobatákat juttatja az ember eszébe. S valóban erre hasonlít, de nem kell hozzá show táncosnak lenned, az viszont előfordulhat, hogy az edzés által majdnem vagy igazán azzá válsz. Látványos, kecses mozdulatokat kell a gyakorlás során végezni levegőben lógó selyemszalagon és karikán. Erősítő és nyújtó gyakorlatok segítenek erre felkészülni a bemelegítés során. Szálkás izomzatot, hajlékonyságot és a nőiességed kivirágzását várhatod a gyakorlástól. Gyakran kombinálják alakformáló és stretching órákkal.

CrossFit

A CrossFit Amerikából származik, nem egyszerű sportág, egyedi filozófiája miatt viszont egyre kedveltebb már itthon is. A CrossFittel olyan programot kell elképzelni, mely számtalan sportág mozgáskészletéből merít, például az atlétikából, a súlyemelésből, az evezésből, az úszásból és a tornából. Az edzés során nem csak egy-egy izomcsoportot, hanem az egész testet átmozgató gyakorlatokat végzünk, állandóan változó ingerekre kell a testünknek reagálni. Olyan izmokat erősít, amelyeket nem csak sportolás közben, de akár lépcsőzésnél, kisgyerek emelgetésnél, vagy házimunka közben is használunk, így a mindennapi élet is könnyebbé válik. A követői azt vallják, hogy ezzel a mozgásformával nemcsak a fizikai kondíció válik tökéletessé, hanem mentálisan is megedződünk. Nem szükséges sok felszerelés, akár saját testsúllyal is végigcsinálható egy edzés. Aki eszközökkel végzi, az a következőket használhatja: kettlebell, medicinlabda, olimpiai rúd és tárcsák, tornászgyűrű, szán, kerékpár, ugrókötél, traktorgumi, doboz, kötél, evezőpad. Férfiak és nők egyaránt gyakorolják, de érdemes tudni róla, hogy az egyik legmegterhelőbb edzésmódszer, ezért érdemes edzőt igénybe venni, mert könnyű lesérülni a rosszul elvégzett gyakorlatokkal.

Bármelyik mozgásforma választása, gyakorlása legalább heti rendszerességgel az egészséges életmód része, amiben a tudatos táplálkozásnak is ugyanolyan fontos szerep kell hogy jusson!

Az aktív, sportos életmódot nagyon jól támogatja a fehérjedús táplálkozás. Tudnod kell, hogy az edzés során a terhelés hatására az izomrostokban apró mikrosérülések keletkezhetnek, ez természetes folyamat. Az izmok regenerálódásához és épüléséhez protein, azaz fehérje szükséges. A fehérjék másik előnyös tulajdonsága, hogy nagyon laktat,- jobban mint a szénhidrátok-, azaz hosszabb időre elveszi az éhségérzetet.

Tipp:

Sportolás után pótold a folyadékot Parmalat Fit proteines tejitallal.

Vaníliás, csokoládés és banános ízekben megtalálod a boltok polcain.

A kiegyensúlyozott étrendnek megfelelően alacsony zsír-, energia- és cukortartalommal rendelkeznek, és édesítőszert tartalmaznak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fitprotein.blog.hu/api/trackback/id/tr6613931498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.22. 13:55:15

Ez eléggé szexista így, és kirekesztő. Férfi vagyok, rúdtáncolni akarok.

A FitProtein blogról

Rendszeresen sportolsz, tudatosan táplálkozol, esetleg odafigyelsz a súlyodra? Ha igen, akkor itt a helyed! Tudj meg mindent a proteinről, a kiegyensúlyozott diétákról, és az aktív életről!

Facebook oldaldoboz